Storm väder..*pust*

Idag tror jag att hela Sverige har haft lika väder som vi har haft! STORM.. tokigt värre!
Kan ju inte påstå att det är så lätt att stoppa hö påsar i blåsten. Hälften blåste ju nästan bort..

Hade planerat en liten tur i skogen idag men bestämde mig fort när jag kom till stallet att jag skulle hoppa över det idag!
Så idag hade vi lite "städdag" istället, och även klippning! =)

Båda kusarna fick en liten frisering, fast bara på halsen än så länge. Så snälla och trevliga som dom är så stod dom stilla hela tiden även fast dom inte var så roade! 

Imorgon måste jag rida!! Även om det blåser eller inte..

Fick ett sms från Frida förut och hon hade kommit fram ordentligt! skönt.. jag är fortfarande väldigt avis på att hon är där! Dom hade börjat få vår!  trevligt!!


Bill och Bull, piff och puff, syskon kärlek.. kärt barn har många namn! =)
Dom har en varsin låda men det duger inte riktigt!! *hehe*

Sobra stod först på tur! =P


Nyfiken!!


OCH så fin blev Barrax!!

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon!!

/alex


Kommentarer
Postat av: Sara

ja får inte klippa star även om han skulle behöva det. :S tyvärr..

2009-01-11 @ 23:16:55
URL: http://arabianflame.blogg.se.
Postat av: Alexandra

hmm det var ju inge bra! är han rädd eller?? Vi andvänder mammas "hund klippmaskin" som är JÄTTE tyst och snäll.. fast den klipper rätt så kort!

2009-01-11 @ 23:33:41
URL: http://web.telia.com/~u55016764/
Postat av: Ulrika

Vad är det för maskin? Märke? Modell?

2009-01-15 @ 16:07:09
Postat av: Camilla Norberg

Hej Ulrika!



Klippmaskinen är en Moser Rex 1230, det är en hundklippningsmaskin som funkar bra för oss men den är kanske inte jättelämplig om man ska helklippa en häst? Vi har inte provat det!

Men, den funkar bra till lite spårklippning och finjusteringar om man även har en större maskin.

/Camilla



/Camilla

2009-01-16 @ 00:12:34
URL: http://teamnorberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0