Nya skor!!

Hej hej!!

Igår var Barrax och Jag hemma hos Rolf Westgård och barrax fick nya skor.. han är en ängel att lasta så jag åkte själv! =) Man behöver inte ens be han att gå in i kärran. jätte duktig..

Barrax har varit lite krånglig att sko men Rolf är väldigt duktig med hästar och har samma "tankar" som Barrax är van vid så han har visat vem som bestämmer och det har Barrax förstått. Rolf har jobbat med Barrax i korallen (paddocken) innan skoning och fått barrax att förstå... Så jag är jätte GLAD att det fungerar så bra som det gör! =)


Så nu ska jag ge mig ut till stallet för att "mjuka" upp dom nya skorna! =)  Här är lite bilder!!

















/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Anette i Väse

Åh så duktig han är "Bus Barrax", fast nu får jag väl börja kalla honom bara Barax, kort och gott.

Hoppas allt är bra med er och att Sobra är i samma goda form till Fornaboda.

Tyvärr kommer inte Placen med. Han har hostat ngn enstaka gång förra veckan och denna.

Åkte till vet igår, slem långt ned=han har bekämpat sin halsinfektion. Så han fick lite slemlösande bara. Inga större bekymmer, fast våran säsong har satt punkt för iår.

Ev kommer jag att åka och hinka Lotta å Pappen.

Ha det gott

2008-09-12 @ 21:05:38
URL: http://stallanette.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0