Otur eller vad säger man!??

Idag tog Jag, Mamma, Karin och Jennie en tur... Det var kanon väder så väldigt svårt att låta bli! 
Men när vi hade ridit ungefär 9 km så mötte vi en traktor som barrax inte tyckte var allt för trevlig, han hade ju last i skopan som såg jätte farlig ut.
Så jag fick lov till att hålla honom rätt hårt och då gick kedjan av till Hackamoret! =( det är en läder kjedja som är ny men har säkert legat och torkat. För den gick av så jag slängde mig av och skulle få låna en kjedja av Mamma hon hade som inte hon behövde lika mycket som jag.. Såg då att Barrax PRECIS hade tappat en sko i senaste galloppen så då fick jag gå några kilometer hem..!
Ville inte riskera att han fick ont, och alltid bra med lite motion för en annan oxå! 
 
Ringde Rolf och ska dit på onsdag och sätta på han en sko. Det är andra tappskon på denna skoning, och det är samma fot. Konstigt.. han är inte en sån som brukar tappa... men men " unghäst fason" kanske??

Så vad säger ni?? OTUR??

Så hade tänkt ta bilder men de blev de inge med vi kom av oss.. men på våran promenad hem ca 4 km så hitta vi ett äppelträd så jag stoppade barrax mun full med äpplen och mina fickor oxå! =P
så vi hade Picknick påväg hem! *hehe*


Kram Alex


Kommentarer
Postat av: Liza

usch vilken otur ja! Så tråkigt! Lite läskigt med kedjan också men tur att det gick bra!

2008-10-20 @ 09:18:17
Postat av: Alexandra

A lite knas blev det men han är rätt lugn så fick stopp på han ändå! =S

2008-10-20 @ 12:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0