Hökensåsritt!

Vi var framme som planerat halv 8. Allt gick bra, och sakerna var framme. Sobra besiktigades och sen var det bara att vänta på start. Hon var som väntat het så jag är glad att vi tog bett och inte hackamoret.

Hon fick i början gå med dom som var i täten men tillslut släppte vi dom med MYCKET övertalning, för det gick för fort.
Vädret var ju varmt och detta var hennes första start iår.  I grind gick allt bra och hon gick ner i puls snabbt och lika snabbt var vilan över på 30 min och det var bara att kasta sig upp igen. Red själv på andra slingan och då fick vi ett bättre tempo, men sobra gick och tittade bakåt för att se om det skulle komma ikapp någon men ack nej...
Min gps sa att vi red i 14.2 km/h men resultaten sa annat  (13,8) då banan var satt på 50 km men var egentligen några km längre.

Så började målbackarna komma och sobra fick som en nytändning och jobbade sig uppför dom som vi nyss startat tävlingen. Kändes underbart för det var i det ögonblicket jag kände vilken kapacitet hon har.

När vi möter Göran i vet gate så kommer han och säger att om hon klarar besiktningen så är du trea!!!! =) ont i magen jag fick då.... Men våran älskade tjej klarade allt galant och där stod vi jag hängandes runt halsen och glädjen rusade genom kroppen! =) underbart...

Vi kom på TREDJE Plats!!  =)

Så nu är vi hemma och allt är urplockat ur kärran!


Kanon start på detta år!!

Tack mina nissar, Anne & Mamma!

/ Alexandra

Länk till resultatlistor, Hökensåsritten!

image94

image95

image96

image97

image98

Kommentarer
Postat av: Sarah

Grattis, Grattis!! Som sagt, det var ni mer än väl värda efter vinterns slit..

Kram Sarah

2008-05-10 @ 22:26:40
Postat av: Anette i Väse

Grattis, grattis!
Det är ni väl värda. Härligt med bra form besked!

2008-05-11 @ 07:59:19
Postat av: Anne Karlsson

GRATTIS!
Ni skötte er kanon - både Alex & Sobra - och gjorde er verkligen förtjänta av placeringen!

2008-05-11 @ 10:13:57
URL: http://www.gimmickarabians.se
Postat av: alexandra

tack alla.... Är lite små stel idag! O hästarna har fått gått ut i stora hagen! Skönt...

2008-05-11 @ 17:17:42
Postat av: Vicky

Grattis Gumman va kul! =)

2008-05-12 @ 08:43:50
Postat av: Sara

Hej ..
Det är fel på min mobil så jag kan varken ringa eller skicka sms.. Sämst mobil. Svaret på sms: Nej den står utanför mig.
Grattis till tredje platsen..

Kram

2008-05-13 @ 10:20:10
URL: http://lilladamberg.blogg.se
Postat av: Carro

Grattis till placeringen!

2008-05-13 @ 17:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0