Helgen!

Det är dåligt med uppdateringar här till och från! ; )

Under helgen så har min systerdotter Nathalie varit här! : ) I går så red Nathalie Sobra och jag cyklade brevid, hon fixade det jättebra. I dag tog vi en tur på varsin häst, jag på Barrax och Nathalie på Sobra. Nathalie har kvaliteter till att bli en distansryttare i framtiden, hon hänger med bra i vårat träningstempo i den lägre regionen.

Sen måste jag berätta att jag hade en trevlig tur på Barrax, jag har inte ridit honom mer är två gånger tidigare pga självbefarelsedrift! ; )

Jag tänker mer och mer på säkerhet och på vad som kan hända desto äldre jag blir, så jag har avstått att rida Barrax pga av mina egna fysiska begränsningar och hans livliga påhitt som Alexandra har berättat om och som jag även själv sett med egna ögon. Men, i dag tog jag mod till mig och jag blev glatt överaskad över att han skötte sig jättebra och vi fick en trevlig tur i solskenet.

Nu laddar jag/vi för A9-ritten nästa helg, hopp & förtvivlan om vad jag gett mig in på!
Det är så varje år vill jag minnas mig inför premiären på säsongen? Det är en mental kamp med sig själv om att det är rätt och jag vet att om allt går bra så är det en sådan belåtenhet och tillfredställelse efteråt och man går på rosa moln fast kroppen inte är som den ska de närmaste dagarna efter en godkänd ritt! Tjusningen med distans?

Sobra känns i alla fall pigg och fräch, jag hoppas att vi får en lika bra säsong som förra året! Ibland så undrar jag när turen ska vända, för vi har haft en otrolig tur med Sobra hittills och varit lyckligt befriade från skador?

Kram Camilla

image104
Barrax!

image105
Nathalie & Sobra!

image102
Nathalie & Sobra!

Kommentarer
Postat av: Alex

självklart är barrax snäll!!! =)

2008-05-26 @ 16:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0