A9-ritten!

Hej svejs!

Nu är det genomfört, året första ritt för mig som var 8 mil! : )
Jag är otroligt trött i huvudet, men ska ändå försöka att skriva några rader här! ; )
Ritten gick bra och vi blev godkända, genomsnittshastigheten blev 14,9 km/h som resulterade i en 7:e plats av 21 startande.

Länk till resultatlistor, http://svenskidrott.se/Downloads/67059/docs/Resultat.html


Sobra var pigg och hade klarat mer, men jag hade mina begränsningar i dag pga. bland annat håll som inte ville släppa. : (

Tur att jag har Alexandra som styr upp och tänker till när det behövs, hon var en klippa i dag!

Det var otroligt varmt och det märktes på Sobras drickande. Hon drack tidigare och mer totalt än hon brukar och hon tyckte faktiskt att det var ganska okej att vi hällde vatten på henne, det brukar hon inte uppskatta.
Jag hällde även vatten på mig själv åtskilliga gånger och det var riktigt skönt i den värmen, fast det torkade snabbt igen!

/Camilla

Några bilder som Alexandra tagit, det finns fler som kommer vid senare tillfälle!

image106
Före start

image107
På banan på första slingan, Camilla/Sobra & Helena/Goplan.


Kommentarer
Postat av: Josefin Svensson

Grattis till en genomförd ritt, Sobra såg lika trevlig ut som vanligt!

2008-06-01 @ 23:16:24
URL: http://web.comhem.se/williamox
Postat av: Anette i Väse

Grattis till den gdk ritten. Det vart ju nästan placering. Synd att du fick håll. Har dessvärre inget bra tips.
Vad härligt det måste vara att ha en dotter som har samma passion!
Vart ska ni härnäst?

2008-06-02 @ 22:05:10
URL: http://stallanette.se
Postat av: Camilla Norberg

Tusen tack Josefin & Anette!

Anette, jag vet inte riktigt vad det blir härnäst? Vi hade eventuellt tänkt att åka till Härjedalsritten, men det blir så komplicerat med tanke på att det är midsommar!
Detta år är det extra svårt att få till det med tävlingar på hyfsat avstånd och med lagom med tid i mellan starterna?
Om jag inte får till det så får det kanske bli en fem milare på Sydnärke för att få en start till innan Rimboritten.
Om du kikar in här igen, vart blir det för er härnäst?
/Camilla

2008-06-04 @ 00:56:13
URL: http://web.telia.com/~u55016764/
Postat av: Anette i Väse

För oss blir det Sydnärke. Jag kan inte heller få det att funka under midsommar. Synd för det hade ju varit ngt.
Hoppas ni får tillbaka eran sändare, annars är det ju jätte tråkigt.
Ha det gott

2008-06-04 @ 20:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0