Lucia närmar sig..

..med storm steg! och det är sådär jätte mysigt! =)

Idag var Barrax och jag ute och skrittade.. har inte ridit på ett litet tag så de var skritt som gällde men det tyckte inte Barrax tyvärr....
Han tacktade hela tiden och skakade på huvudet och ställde sig på bak benen ett antal gånger (och de var ordentligt också, inte lite bara)
Så när det började kännas lite läskigt var de bara att ryta till en gång för alla och han skärpte sig lite.. men tyckte fortfarande att de gick alldeles för sakta! =S

Men lite snopet var det när den ena tygeln helt plötsligt lossnade.. *Hjälp* hoppade av så fort ja kunde och förstod att martingal ringen hade åkt fram och knäppt upp tygeln..(har "sax hakar") så nu måste jag dit med gummi stoppar. Har inte det på detta träns (vinter sakerna) =(

Måste erkänna att jag tycker om att ha lite halv lata hästar.. Både Sobra och Barrax är ju lugna för det mesta.. Sobra tänder ju till på tävlingar, men vilken häst gör inte det.

Jag lånade ju Bozan (frida söderströms häst) på Km nu i höst och han är lite mer av den heta sorten och jag förstår att han inte är allt för lätt riden.
Lättare och förså vad frida menar när man ridit han själv. Men Bosse är ju bara het, han skulle ju aldrig göra några dumheter som Barrax gjorde idag. Snälla söta Bosse =)
Nu tycker jag att Frida ska komma hem från semestern, är avundsjuk på att hon är borta och sen saknar jag henne också! Får bli film när du kommer hem!

Så imorgon hoppas jag Barrax beter sig bättre åt.
Så Anette! nu är de "Bus-Barrax" igen! =S
Jag får skylla på att jag ridit dåligt.. dumma mig... =(

Till helgen är tanken att vi ska åka till Kristinehamn och rida träningsritt i skritt! =) Skoj och umgås lite!


Kramar Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0