Veckan som gått!

I veckan som gått har det inte hänt så mycket utan allt har haft sin gilla gång. Barrax har blivit skodd och tyvärr så hittade hovslagaren en hålväg till på honom. : (

Hästarna har ridits tisdag, torsdag, fredag & söndag. I dag har Sobra & jag varit ute på en härlig tur på ca. 18,5 km i stråland solsken och rätt som det var så dök Alex & Barrax upp när vi hade ca 6 km kvar hem! Lite snopna blev vi allt  jag, Sobra & Barrax , Alex visste nog vad hon gjorde! ; )

Egentligen är det lite smart att göra på det sättet för att hålla motivationen uppe, för rätt som det är så dyker det ju upp en kompis efter vägen?

Sobra har en egenskap som jag tycker är lite speciell, men det kanske finns fler som gör så? Hon spårar när vi är ute och rider!

Hon kör ner huvudet så långt ner hon kan och kollar av om det gått någon mer häst där tidigare. Och jag överdriver inte när jag säger att hon kör ner huvudet nästan ända ner till marken.  I början kändes det lite otäck, tänk om hon snubblar i ett sånt läge?

I dag så tror jag att vi till viss del red i motvarv mot Karin & Nova och det kände nog Sobra, för i dag var hon verkligen en spårhund ut i hovarna! ; )

Jag har även märkt detta på tävling och det märks extra mycket när det är fler slingor i gång samtidigt för då kan Sobra bli osäker på om matte vet vad hon pysslar med när vi till exempel svänger höger, men spåren och antagligen lukten av de andra fortsätter rakt?

Några bilder från i dag! Klicka för större storlek!


Sobra spanar!


Sobra blickar framåt!

/Camilla

Kommentarer
Postat av: Liza Sundberg

Kul att läsa om andra "distansare"s vardag, det blir tillslut lite tjatigt när man bara ser sin egen vardag och jobb. Men snart är det säsong :)
Lycka till på säsongen !

2008-04-18 @ 08:19:29
URL: http://www.lizadistans.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Hej Liza!
Tack För ditt besök här hos oss och lyckönskningarna inför säsongen! Alexandra & Barrax har sin premiär i morgon på Heritten, de ska bara vara med på PP. Jag såg att du också ska dit? Kul!
Jag ska vara funktionär så jag ska hålla ett öga på er ;)och lycka till i morgon och med resten av säsongen!
Jag tycker också att det är kul att läsa bloggar/hemsidor om andra som har samma intresse som en själv!
Camilla

2008-04-18 @ 21:47:51
URL: http://web.telia.com/~u55016764/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0